Większość kobiet narzeka na zbyt mały biust. Tymczasem jest wiele pań, którym zbyt duże piersi po prostu przeszkadzają. Z ich punktu widzenia jedynym rozwiązaniem pozostaje zmniejszenie biustu. Owszem, można to zrobić drogą operacyjną, ale metoda ta wiąże się z wieloma powikłaniami, a nawet jest obarczona pewnym ryzykiem. Na szczęście jest sporo ćwiczeń przeznaczonych dla takich kobiet. O jakich ćwiczeniach mowa? Tego będzie można dowiedzieć się z poniższego artykułu.

Zbyt duże piersi – co teraz?

Tylko kompletny laik może stwierdzić, że bardzo duże piersi są błogosławieństwem dla kobiety. Niestety, nie jest to błogosławieństwo lecz raczej poważny i wymagający ciężar. Co gorsza, ciężar ten jest noszony przez 24 godzin na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Powoduje on odkształcenie kręgosłupa, utrudnia poruszanie się, a także negatywnie oddziałuje na psychikę kobiety, która nieraz staje się z jego powodu przedmiotem głupich drwin i szyderczo – seksistowskich określeń.


Skutkiem tego kobiety decydują się często na zmniejszenie piersi za pomocą zabiegu chirurgicznego. Metoda ta wiąże się jednak z bezpośrednią ingerencją w tkankę, a to oznacza zwiększone ryzyko wystąpienia stanów zapalnych, reakcji dermatologicznych, podwyższonej temperatury ciała itd.

Ćwiczenia na zmniejszenie biustu

Alternatywą dla zabiegów chirurgicznych są różnego rodzaju ćwiczenia. Ich skuteczność wynika głównie z faktu, iż piersi w dużej mierze składają się z tłuszczu. Ten zaś można w miarę łatwo spalić w trakcie codziennej aktywności fizycznej.

Ćwiczenia aerobowe

Najprostszy zestaw ćwiczeń, które warto polecić kobietom. Dlaczego są one najprostsze? Odpowiedź jest prosta: można je wykonywać przez dłuższy czas, o każdej porze dnia i… nocy, a także bez większego wysiłku.

Do ćwiczeń aerobowych zalicza się m.in.:

  • jazdę na rowerze,
  • pływanie,
  • marsz,
  • taniec
  • gry zespołowe oraz wiele innych podobnych czynności.

Kwestią drugorzędną pozostaje ich intensywność. Ważne, aby wykonywać je regularnie i – jeśli to możliwe – by móc zacząć z nimi dzień. Dzięki temu układ krążenia będzie funkcjonował dużo lepiej, spalanie kalorii stanie się dużo łatwiejsze, a kobieta będzie miała w ciągu dnia znacznie więcej energii. Zaletą ćwiczeń aerobowych jest przede wszystkim to, że są one ukierunkowane przede wszystkim na spalanie tkanki tłuszczowej. W związku z tym są one bardzo skuteczne w kontekście zmniejszania rozmiaru piersi.

Wykonywanie ćwiczeń z hantlami

Ćwiczenia na zmniejszenie biustu powinny być wykonywane pod obciążeniem, a hantle – jak powszechnie wiadomo – doskonale się do tego nadają. Ćwiczenia warto rozpocząć od krótkiej rozgrzewki, w trakcie której można biec w miejscu, wykonywać przysiady, pompki (w tym damskie), a także rozciągać się.

  1. Po zakończeniu rozgrzewki należy stanąć tak, by stopy były złączone razem i by sylwetka była w całości wyprostowana (zwłaszcza plecy).
  2. Ważne jest też, aby w trakcie ćwiczeń patrzeć na podłogę, co pomoże zwiększyć efektywność wykonywanego ćwiczenia.
  3. Następnym krokiem będzie wzięcie głębokiego oddechu (trzymając ciężarki) i podniesienie ramion do wysokości bioder.
  4. Następnie należy powoli podnieść dłonie do wysokości klatki piersiowej, pamiętając przy tym, aby łokcie nie były uginane.
  5. Ćwiczenie to należy powtórzyć co najmniej 10 razy. Warto podkreślić, że przynoszą one zwykle dość szybkie efekty.

Przeczytaj koniecznie: Jak wykonać masaż piersi? Techniki masażu biustu.

Pompki

Pompki to świetne ćwiczenie, które angażuje zdecydowaną większość mięśni całego ciała, a co za tym idzie – skutecznie spala tłuszcz. Co więcej, pompki można wykonywać w praktycznie każdym miejscu, gdyż nie wymagają one posiadania jakichkolwiek dodatkowych akcesoriów. Warto jednak podkreślić, że w ćwiczeniu pompek niezwykle ważna jest technika.

  1. Należy je rozpoczynać od położenia się na brzuchu (na podłodze), by następnie oprzeć na niej wnętrze dłoni. Ważne, aby były one umieszczone na wysokości klatki piersiowej.
  2. Następnie należy podnieść całą sylwetkę by podeprzeć się rękami, a także palcami u stóp.
  3. Reszta to już tylko miarowe opuszczanie się poprzez zginanie ramion na wysokości łokci.
  4. Zaleca się, aby ćwiczenie to wykonywać z sylwetką wyprostowaną w jednej linii.
  5. Na początek warto wykonywać 3 serie po 15 powtórzeń każda. Jeśli jest to za dużo, należy “wystartować” z niższego pułapu. Przeciążenie mięśni przyniesie bowiem skutek odwrotny do oczekiwanego.

Ściskanie piłki

Kolejny zestaw ćwiczeń przeznaczony dla pań, które muszą borykać się ze zbyt dużym biustem. Zaletą wyciskania jest możliwość wykonywania tego ćwiczenia zarówno z piłką gimnastyczną, jak również z jakimkolwiek innym przedmiotem o podobnej masie. Ważne, aby przedmiot ten był w miarę łatwy w ściskaniu.

  1. Ćwiczenie należy rozpocząć od zajęcia pozycji stojącej, przy czym nogi mają znajdować się w lekkim rozkroku.
  2. Piłkę należy trzymać przed sobą, pamiętając, by znajdowała się ona mniej więcej na wysokości klatki piersiowej.
  3. Kolejnym krokiem jest intensywnie ściśnięcie piłki w dłoniach i to aż do momentu, w którym będzie można poczuć charakterystyczne napięcie w ramionach.
  4. Piłkę w ten sposób należy trzymać przez około 5 sekund, powtarzając ćwiczenie co najmniej 10 razy. N
  5. a koniec ćwiczenia, gdy będzie miało miejsce ostatnie powtórzenie, piłkę należy ścisnąć przez co najmniej 10 sekund.

Ćwiczenie ramion baletnicy

Pod tą dość poetycką nazwą kryje się ćwiczenie, w ramach którego kobieta nie tylko spala tkankę tłuszczową bezpośrednio z okolic piersi, ale też rzeźbi swoją sylwetkę, wzmacniając jednocześnie mięśnie.

  1. “Baletnicę” należy rozpocząć od zajęcia pozycji stojącej (maksymalnie wyprostowane plecy), a następnie należy złączyć stopy tak, by jak najdokładniej przylegały do siebie i wypiąć klatkę piersiową do przodu.
  2. Kolejnym krokiem jest podniesienie jednej z rąk do góry w ten sposób, aby dłoń znalazła się na wysokości głowy, a następnie przechylenie się w ten sposób, w jaki robią to baletnice.
  3. Po powrocie do pozycji wyjściowej należy powtórzyć to ćwiczenie minimum 10 razy, zmieniając okresowo (po odpoczynku) stronę.
  4. Ćwiczenie to należy wykonywać w trzech seriach po 15 powtórzeń na każdą serię i stronę.

Ćwiczenia to nie wszystko

Warto podkreślić, że ćwiczenia to nie jedyny sposób na ujędrnienie biustu. Ograniczenie się do samej aktywności fizycznej przy jednoczesnym wzroście podaży substancji odżywczych to poważny błąd. Dlatego – równolegle do ćwiczeń – należy skupić się na odpowiedniej diecie.

W tym celu należy rozszerzyć swoje menu do 5 dietetycznych potraw, ograniczyć podaż słodkich, gazowanych napojów, a także (jeśli jest to zalecone przez lekarza) skorzystać z suplementacji. Próbując ograniczyć rozmiar piersi, warto też zwrócić uwagę na wzmocnienie podtrzymujących je mięśni. Nie jest bowiem tajemnicą, że “komfort” posiadania bardzo dużego biustu, jest również uzależniony od ich kondycji.

Czy duży biust może być poważnym, utrudniającym życie problemem? Otóż tak i dlatego warto stawiać na nieinwazyjne rozwiązania, dzięki którym jego rozmiar i masa zostaną znacznie ograniczone. Bo o to przecież chodzi, prawda?