Problem z przedwczesnym wytryskiem dotyka mężczyzn w różnym wieku. Ćwiczenia to jeden w wielu sposobów na opóźnienie wytrysku. Są proste w wykonywaniu a do tego nic nie stoi na przeszkodzie by łączyć je z innymi metodami. Przedwczesny wytrysk często jest przyczyną niepotrzebnych nerwów. Nie dość, że sfrustrowany mężczyzna traci przez to pewność siebie, to dodatkowo jego nieusatysfakcjonowana partnerka może w końcu zacząć mieć o to pretensje. Te ćwiczenia pomogą Ci opóźnić wytrysk i wydłużyć stosunek!

Kiedy zaczyna się problem z przedwczesnym wytryskiem?

Oczywiście, nie jest problemem gdy taka sytuacja zdarzyła się raz lub dwa, szczególnie w jakichś stresujących sytuacjach. Gorzej jednak, gdy problem z przedwczesnym wytryskiem występuje przez cały czas. W takiej sytuacji warto jak najszybciej zapoznać się z poniższymi poradami, aby wszystko układało się tak, jak sobie tego życzą obie strony. Prezentujemy siedem sprawdzonych ćwiczeń pozwalających przedłużyć stosunek – proste do wdrożenia w życie, a jednocześnie naprawdę działają.

1. Regularne uprawianie seksu

Brzmi trochę przewrotnie, prawda? Nic bardziej mylnego! Im rzadsze zbliżenia, tym większe prawdopodobieństwo przedwczesnego wytrysku. Mężczyźni, którzy z powodu przedwczesnego wytrysku unikają zbliżeń ze swoimi partnerkami powinni więc działać całkowicie odwrotnie.

Szybkie osiągnięcie orgazmu może być przyczyną długiej abstynencji lub zmiany partnerki – w takim przypadku najlepszym lekarstwem jest czas – w miarę jego upływy powinieneś wytrzymywać dłużej i odzyskać kontrolę nad wytryskiem.

2. Masturbowanie się przed seksem

Masturbacja może pomóc w walce z przedwczesnym wytryskiem, jak i zaszkodzić, jeśli wypracujesz sobie złe nawyki masturbacyjne. Wystrzegać się należy szybkiego doprowadzenia do ejakulacji. Celem jest zmniejszenie napięcia seksualnego oraz ćwiczenie kontroli nad wytryskiem.

Jeśli w przeszłości często się onanizowałeś, Twoja psychika mogła zakodować zdolność do jak najszybszego osiągnięcia orgazmu. Proces ten należy odwrócić wpajając nowe nawyki.

Podczas ćwiczeń nie spiesz się, przerwij stymulacje w momencie zbliżającego się wytrysku i kontynuuj ćwiczenie. Powinno się jednak pamiętać, żeby zrobić to przynajmniej na kilka godzin przed stosunkiem, bo inaczej organizm może nie zdążyć się zregenerować, co doprowadzi do niepotrzebnych nerwów.

“Prostą a zarazem często wybieraną metodą są tabletki na przedwczesny wytrysk – o dobre preparaty spytaj się swojego lekarza lub skorzystaj z naszego rankingu.”

3. Ćwiczenie start-stop

Ćwiczenie start-stop zaprezentowane zostało w 1956r. przez urologa Jamesa Semansa. Najprościej ujmując polega na przerwaniu stymulacji w momencie uczucia zbliżającego się orgazmu. Po chwili wytchnienia i spadku poziomu podniecenie można kontynuować stosunek. Ćwiczenie można wykonywać również samodzielnie podczas masturbacji. 

Ważna uwaga! Jeżeli o męskiej masturbacji mowa – chodzi przede wszystkim o to, aby robić to wtedy, gdy ma się odpowiednią ilość czasu. W przeciwnym razie, gdy mężczyzna za każdym razem chce dojść jak najszybciej, może wykształcić w sobie nieodpowiednie nawyki związane z orgazmem, co w oczywisty sposób prowadzi do szybkich reakcji podczas stosunku z partnerką.

4. Ćwiczenie mięśni Kegla

Słysząc o mięśniach Kegla większość panów myśli o sprawach kobiecych. Mięśnie te jednak pełnią istotną rolę również u mężczyzn – odpowiadają między innymi za prawidłowe oddawanie moczu. Co ciekawe, mięśnie Kegla u mężczyzn umożliwiają również poruszanie penisem podczas wzwodu.

Jak je zatem ćwiczyć? Podstawowym ćwiczenim jest napinanie mięśni Kegla. Zaletą tego ćwiczenia jest to, że można wykonywać je praktycznie wszędzie, podczas pracy czy codziennych obowiązków. W zlokalizowaniu mięśni łonowo-guzicznych pomoże Ci prosta technika – spróbuj wstrzymać oddawanie moczu, mięsienie za to odpowiedzialne są szukanym przez nas mięśniami Kegla. Kiedy już je znajdziesz zacznij napinać mięśnie kilkanaście a nawet kilkadziesiąt razy w ciagu dnia.

5. Dobór odpowiedniej pozycji podczas seksu

Regularnie wykonywane ćwiczenia to jedno, ale w celu przedłużenia stosunku warto również dobrać odpowiednią pozycję seksualną. Można poszukać inspiracji w takich pozycjach, w których to mężczyzna nadaje tempo akcji. W momencie uczucia wysokiego poziomu podniecenia seksualnego spowolnij ruchu penetracyjne lub wyciągnij członka z pochwy.

6. Metoda uciskowa

Metoda uciskowa została opracowana przez sławny duet Masters i Johnson – pionierów metod leczenia zaburzeń seksualnych oraz niepłodności.

  1. W momencie uczucia zbliżającego się wytrysku przerwij penetrację wycofując członka z pochwy.
  2. Następnie uciśnij kciukiem wędzidełko, zaś pozostałymi rowek przyrodzenia znajdujący się między żołędzią a napletkiem. Ucisk spowoduje zmniejszenie poziomu podniecenia, kiedy to nastąpi możesz kontynuować stosunek.
  3. Ćwiczenie wykonuj starając się doprowadzić do stanu bliskiego ejakulacji minimum 3 razy – ucisk możesz wykonywać samodzielne lub z pomocą partnerki.

7. Ćwiczenia oddechowe

Prawidłowe oddychanie odgrywa istotną rolę w procesie ejakulacji. Płytkie, szybkie oddechy mogą prowadzić bowiem do szybszego finiszu. Połóż się wygodnie, a następnie przez kilka minut wykonuj ćwiczenie polegające na powolnym nabieraniu powietrza w płuca, a następnie wypuszczaniu. Dołącz do tego metodę wyobrażeniową. Zacznij od wyobrażania sobie gry wstępnej, a następnie penetracji pamiętając o prawidłowym oddechu.

Podsumowanie

Panowie cierpiący na problemy z przedwczesnym wytryskiem mają więc wiele sposobów na to, aby poprawić swoją sytuację i zacząć w pełni cieszyć się seksem. Gdyby jednak ćwiczenia nie pomogły, nie zwlekaj i zasięgnij rady lekarza-specjalisty, który na pewno pomoże znaleźć rozwiązanie problemu.

Ćwiczenia można dowolnie ze sobą łączyć, aby uzyskać szybsze i lepsze efekty. Końcowym stadium powinno być całkowite panowanie nad wytryskiem. Część z nich możesz wykonywać podczas seksu, a więc to czysta przyjemnością. Jedynie ćwiczenie oddechowe wymaga poświęcenia kilku minut dziennie, dobrym pomysłem jest wykonywanie go przed drzemką czy snem. Nie martw się jeśli efekty nie przyjdą od zaraz. Średnio po 2-3 miesiącach powinieneś zauważyć wymierne efekty.