Potencja, to inaczej zdolność organizmu do odbycia stosunku płciowego, wraz ze wszystkimi towarzyszącymi mu zjawiskami fizjologicznymi. Naturalnie wraz z wiekiem ubywa nam wigoru – również tego seksualnego. W odzyskaniu sprawności seksualnej pomocą służą domowe sposoby na potencję. Mogą być one jedyną formą zwalczania problemów obniżonej potencji, jak i również dodatkowym wspomaganiem leczenia farmakologicznego. Naturalne metody są nie tylko skuteczne, ale również bezpieczne – choć niestety nie na każdego tak samo działają.

Potencja a czynniki biologiczne i społeczne

Problem nie obejmuje on wyłącznie sfery fizycznej, lecz przede wszystkim psychikę. Nietrudno dość do wniosku, że ów męski dyskomfort psychiczny, jeszcze bardziej pogarsza możliwości własnej potencji.

Czy to oznacza, że mężczyźni (i rzadziej kobiety) są narażeni na stale pogłębiający się i nieunikniony cykl osłabiania potencji? Niekoniecznie!

Wszystko zależy od aktywności fizycznej, własnego samopoczucia, chęci podjęcia wielu wyzwań i – przede wszystkim – od odpowiednich ćwiczeń. Spadek potencji nie jest sam w sobie chorobą, dlatego zestaw dostępnych leków jest tu mocno ograniczony. Można za to postawić na domowe sposoby na potencję, z których korzystali nasi dziadkowie i pradziadkowie.

Na męską i kobiecą potencję, wpływ mają nie tylko uwarunkowania żywieniowe i fizjologiczne, ale – w pewnym sensie – również zegar biologiczny i realia społeczne, w których każdy z nich się odnajduje.

Mężczyźni

U mężczyzn potencja nieodłącznie kojarzy się ze zdrowiem fizycznym, ale i z własną wartością. Trudno zmuszać ich do “działania”. Co więcej – takie postępowanie może ich zniechęcić do seksu i jeszcze bardziej wypaczyć ich samoocenę.

U mężczyzn bardzo ważną porą na budowanie relacji intymnych, jest oczywiście ranek. To właśnie wtedy mają oni najwięcej energii, co – w pewnym sensie – wynika z dużej zawartości testosteronu w ich krwi. Zależność ta związana jest przede wszystkim ze specyfiką męskiego organizmu, który produkuje męski hormon płciowy głównie w trakcie snu.

Kobiety

U kobiet budowanie napięcia seksualnego, jest powiązane przede wszystkim z ich psychiką i ogólnym nastawieniem. Nie jest tajemnicą, że kobiety nie są może tak nastawione na spełnienie w łóżku, ale – poprzez swoją kobiecość – chcą być atrakcyjne dla mężczyzn.

U kobiet optymalną porą na wzrost potencji, jest oczywiście wieczór. To wtedy czują się one w pełni wyluzowane i tym samym gotowe do aktywności seksualnej. Trzeba też podkreślić, że organizm kobiety jest znacznie wrażliwszy na działanie afrodyzjaków, niż organizm mężczyzny.

Walcząc z obniżoną potencją, warto zadbać o… odpowiednie napięcie seksualne. Wiele par stosuje sprawdzoną “taktykę”, polegającą na całodziennym pobudzaniu się podniecającymi wiadomościami.

Domowe sposoby na potencję, czyli jak poprawić erekcję we własnym domu?

Istnieje wiele skutecznych metod na poprawę potencji. Oczywiście jednoznaczny w pełni skuteczny sposób szybka erekcję nie istnieje, ale zastosowanie określonych kroków, z pewnością pomoże ją odzyskać.

Rzecz jasna opisywane poniżej metody sprawdzą się wyłącznie we wczesnych etapach występowania tychże zaburzeń. Niemniej warto je stosować, również ze względu na własne zdrowie.

1. Rezygnacja z używek i substancji uzależniających

Nałogi i odżywki, to dwaj bardzo skuteczni “zabójcy” potencji. Alkohol, kofeina i nadmiar cukru, to jedne z głównych przyczyn spadku libido. Naturalnie nie oznacza to konieczności rezygnacji z tzw. “porannej małej czarnej”. Niewielka ilość kofeiny (i guarany) skutecznie poprawia apetyt na seks i zdolność do koncentracji.

Niestety proces uzależnienia od tych substancji jest bardzo wyniszczający, gdyż de facto prowadzi do spożywania ich w coraz większych ilościach.

2. Aktywność fizyczna

W domu można zrobić dużo rzeczy. Ograniczenie się wyłącznie do wylegiwania przed kanapą i picia złocistego trunku, szybko rozleniwia organizm i wpływa na rozrost tkanki tłuszczowej. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że to ona jest największym zagrożeniem dla utrzymania stabilnego poziomu testosteronu. Dzięki swym właściwościom, tkanka ta bardzo szybko wiąże w sobie ów hormon, zmniejszając jego stężenie we krwi.

Oczywiście mechanizm ten działa również w drugą stronę, dlatego szybsze spalanie tłuszczu i ujemny bilans energetyczny sprawiają, że z tkanki tłuszczowej uwalniane są zapasy testosteronu.

3. Koniec ze stresem

Dużym problemem w walce ze zbyt niską potencją, jest znany wszystkim stres. Blokuje on działanie układu nerwowego, ogranicza pewność siebie i zmniejsza ilość wytwarzanego testosteronu.

Ze stresem można walczyć na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest zachowanie standardowego rytmu wypoczynku, a zwłaszcza snu. Optymalna regeneracja organizmu ma miejsce dopiero po co najmniej 6 godzinach nieprzerwanego snu.

Stresem można zwalczyć również wspomnianą aktywnością fizyczną i odpowiednio długim czasem przeznaczonym na relaks. Warto też zadbać o lekkostrawną, choć smaczną dietę. Jeśli te zalecenia nie odniosą pożądanego skutku, konieczna będzie wizyta u psychoterapeuty.

4. Ćwiczenia mięśni Kegla

Ciekawym, skutecznym a przy tym prostym sposobem na walkę ze zbyt niską potencją, jest regularne ćwiczenie mięśni Kegla. Znajdują się one w okolicy kości łonowej i prostaty. Można je łatwo wyczuć np. w trakcie mikcji, gdy świadomie próbujemy zatrzymać wydalanie moczu.

Ćwiczenia mięśni Kegla powinny mieć dokładnie ten sam przebieg – ich naprzemienne parcie i rozluźnianie, skutecznie wpłynie na wzrost poziomu testosteronu, a co za tym idzie – również na wzrost odczuwanej potencji.

Niekoniecznie domowe sposoby na potencję

Od razu chcemy zaznaczyć, że nie wszystkie opisane w poniższym artykule sposoby walki ze spadkiem potencji, mogą być stosowane w domu. Niemniej dostęp do nich jest na tyle łatwy (zwłaszcza zimą), że z powodzeniem może z nich korzystać każdy domator.

5. Bicze wodne

Jedną z przyczyn spadku potencji u mężczyzn, jest ciągłe przegrzewanie okolic intymnych. Pewnym rozwiązaniem są tu bicze wodne, które – raz ciepłe, a raz gorące – są stosowane przede wszystkim na podbrzusze i jego okolice.

Ten prosty zabieg usprawnia krążenie, zwiększa wytwarzanie testosteronu i poprawia kondycję fizyczną. Bicze wodne można też zastosować bezpośrednio na jądra, aczkolwiek – co oczywiste – zabieg ten powinien być wykonany możliwie delikatnie.

6. Morsowanie

Dość ekstremalna, ale za to bardzo skuteczna droga do poprawy swojej zdolności seksualnej. Należy przy tym pamiętać, że nagłe wyziębienie organizmu (choć zbawienne dla naszego zdrowia) nie powinno odbywać się zbyt gwałtownie.

Warto przygotować się do niego zwiększoną ekspozycją na chłodne otoczenie (zwłaszcza jesienią) i zimnymi prysznicami. Sposób oddziaływania zimnej wody na organizm w trakcie morsowania, jest podobny do mechanizmu opisanego w punkcie dotyczącym biczy wodnych.

7. Masaż

Mało kto wie, że w procesie wsparcia potencji, bardzo ważny jest również odpowiednio wykonany masaż. Odpowiednio tonowany ucisk należy wykonać w określonych dla danej płci miejscach.

U mężczyzn będą to okolice pięt, które powinny być uciskane przez około 5 minut i to z narastającym natężeniem. Z kolei u kobiet ucisk powinien oddziaływać bezpośrednio na okolice kręgosłupa lędźwiowo – krzyżowego.

Co ciekawe, obydwie metody mogą być zastosowane jako forma gry wstępnej u obojga partnerów. Na wzrost kondycji seksualnej wpływa również… masaż okolic uszu. Metoda ta sprawdza się zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn!

8. Intensywne, siłowe ćwiczenia fizyczne

Metoda skutecznie zwiększająca u mężczyzn nie tylko potencję, ale i związaną z nią pewność siebie. Niektóre z tych ćwiczeń wpływają bezpośrednio na pracę przysadki mózgowej, która bierze aktywny udział w produkcji testosteronu. O jakich ćwiczeniach mowa? Oto one:

  • przysiady,
  • podciąganie z obciążeniem,
  • pompki na poręczach,
  • martwy ciąg,
  • wyciskanie sztangi.

Poza tym warto postawić na bardziej wyczynową aktywność fizyczną. Mowa tu przede wszystkim o wspinaczce, bieganiu i kolarstwie długodystansowym.

Dieta na potencję – co warto włączyć do codziennego menu?

Chcąc stosować naturalne środki pobudzające potencję, warto zadbać o odpowiednią dietę. Oprócz osławionych już ostryg (które wcale nie są przereklamowane), do codziennego menu można włączyć również:

  • egzotyczne owoce, w tym brzoskwinie i morele – działają one przede wszystkim na kobiety, zwiększając wrażliwość receptorów znajdujących się na ich ciele,
  • warzywa, wśród których najważniejszą rolę odgrywają bulwy kopru włoskiego, ale i dobrze wszystkim znany seler; do diety można też włączyć pietruszkę, która znacznie wydłuża miłosne uniesienia.

“Zabójcą” męskiej potencji i erekcji, są bardzo popularne w dzisiejszych czasach fast – foody. Zawierają one przede wszystkim tzw. puste kalorie, które nie aktywizują organizmu, lecz – mówiąc kolokwialnie – usypiają go, zmniejszając szanse na skuteczne pożycie seksualne.

Przeczytaj koniecznie: 15 naturalnych afrodyzjaków – dieta na lepszy seks!

Stosując dietę na potencję, nie można zapomnieć o czynniku psychofizycznym. Dania powinny być spożywane w ściśle określony sposób. Zawarte w nich składniki nie powinny być przegotowane, gdyż wrzątek usuwa z nich sporą dawkę substancji odżywczych.

Poza tym bardzo ważna jest atmosfera, w której podaje się określone posiłki. Warto zwrócić uwagę na:

  • seksowny strój (każdy wie o co chodzi),
  • nastrojową, pobudzającą zmysły muzykę,
  • odpowiednio przyciemnione oświetlenie,
  • napięcie, które powinno być budowane już od samego rana.

Domowe wzmocnienie potencji – czas na suplementy diety!

Domowe sposoby na potencję, nie ograniczają się wyłącznie do prostych ćwiczeń i określonych czynności. Wiele osób – całkiem słusznie – stawia na suplementację. W skład owych preparatów wchodzi głównie szereg ziół wspomagających potencję oraz składniki dodatkowe – jak witaminy czy minerały. Na jakie więc zioła warto postawić?

Korzeń żeń-szenia

Najskuteczniejszą odmianą tej azjatyckiej rośliny, jest odmiana koreańska (łac. Korean panax ginseng). Opcjonalnie można też skorzystać z odmiany syberyjskiej, która oferuje podobny zestaw substancji odżywczych. Korzeń żeń-szenia wpływa na:

  • wzrost produkcji testosteronu,
  • spowolnienie procesów odpowiedzialnych za starzenie się komórek,
  • optymalizację pracy układu krwionośnego i nerwowego,
  • aktywację mózgu i innych narządów centralnego układu nerwowego,
  • przyspieszenie procesów metabolicznych (wzrost dawki energii).

Poza tym żeń-szeń jest łatwo dostępny. Można go kupić w odmianie sproszkowanej, naturalnej lub też jako składnik suplementów diety. Warto podkreślić, że składnik ten jest obecny w składzie większości suplementów na potencję.

Liść Damiana

Pod tą dość tajemniczą i rzadko spotykaną nazwą, kryje się roślina o bardzo bogatych właściwościach. Wykazuje ona działanie tonizujące, pobudzające i oczyszczające. Ponadto wpływa ona również na rozluźnienie organizmu, co ma istotne znaczenie przed stosunkiem.

Co ważne – nie usypia ona organizmu (w przeciwieństwie do niektórych suplementów rozluźniających), ale dodaje sporej dawki energii.

Jałowiec brazylijski

Jagody tej rośliny są niezwykle skuteczne u tych osób, u których problemy z potencją mają charakter psychologiczny. Działają one rozluźniająco na organizm, niejako “przy okazji” poprawiając metabolizm.

Warto też podkreślić, że ich stosowanie korzystnie wpływa na poprawę nastroju i zdolność do zwiększonej aktywności neurologicznej (co przekłada się na dłuższy stosunek).

Korzeń suma

Produkt, który w naszym kraju jest często mylony z żeń-szeniem. Jego działanie bardzo korzystnie wpływa na gospodarkę hormonalną, zwiększając produkcję hormonów płciowych.

Poza tym wyciąg z korzenia tej rośliny wpływa na ogólną regenerację organizmu i dostarcza człowiekowi bardzo ważnych witamin i soli mineralnych. Udowodniono też, że korzeń suma działa również wzmacniająco na organizm człowieka.

Wierzbownica

Nie jest to roślina, która bezpośrednio wpływa na erekcję, ale jej długotrwałe stosowanie, pozwala na optymalizację pracy gruczołu krokowego, co w oczywisty sposób przedkłada się na jakość pożycia seksualnego.

Wierzbownica wpływa też na procesy, które są odpowiedzialne za spowolnienie reakcji utleniania tkanek (oksydacja).

Buzdyganek naziemny

Roślina, która od wieków jest stosowana w walce ze zbyt małą potencją. Jej największą zaletą jest zdolność do eliminacji nadmiaru cholesterolu i zwiększenie produkcji testosteronu.

Poza tym wpływa ona na kondycję narządów rozrodczych i całego układu moczowego. Ważnym atutem buzdyganka jest też jego zdolność do obniżania ciśnienia krwi.

Miłorząb japoński

Roślina, która dzięki dużemu stężeniu bioflawonoidów, korzystnie wpływa na optymalizację funkcjonowania naczyń krwionośnych. Miłorząb odgrywa też istotną rolę w gospodarce tlenkiem azotu, który jest jednym z kluczowych związków chemicznych, biorących aktywny udział w erekcji.

Uwaga! Należy podkreślić, że naturalne środki na potencję, bardzo często działają w sposób wielopłaszczyznowy. Oznacza to, że mogą one wywołać różne skutki uboczne. Powinny na nie zwracać szczególną uwagę zwłaszcza te osoby, które cierpią na przewlekłe schorzenia naczyń krwionośnych, serca, trzustki itd.

Mechaniczny sposób na szybką erekcję

Domowym sposobem na szybką erekcję jest zastosowanie dedykowanych pompek erekcyjnych (powietrznych i wodnych), których zadaniem jest generowanie podciśnienia w specjalnej tubie, do której włożony jest penis. Domowym sposobem na szybką erekcję jest

Stosowanie aparatów próżniowych jest bezpieczne, ale tylko pod warunkiem zakupienia odpowiedniego produktu. Metoda ta zapewnia utrzymanie erekcji przez dłuższy czas, w trakcie którego z łatwością można odbyć satysfakcjonujący stosunek płciowych.

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów na poprawę potencji. Najlepsze z nich to te, których podstawą są naturalne mechanizmy zachodzące w ludzkim organizmie. Suplementacja również jest skuteczna, ale często wymaga konsultacji lekarskiej. Z kolei pompki to skuteczny sposób na jednorazową silną erekcję, której efekt można podtrzymać np. za pomocą odpowiedniej suplementacji.